Persoonlijke gegevens
Ik ben een ervaren Financieel Manager met ondernemersbloed. Ik deel mijn ervaring in (inter)nationale handels- en productieondernemingen door als interim professional mijn diensten op financieel en hr gebied aan te bieden.
Na mijn opleiding HBO-Bedrijfseconomie ben ik als Assistent Controller bij een internationaal farmaceutische bedrijf aan de slag gegaan.
Daarna heb ik samen met mijn man een transportonderneming van 9 mensen overgenomen en deze laten groeien naar 35 fte (en 15 zzp-ers). Door het hebben van een eigen onderneming heb ik mezelf breed ontwikkeld. Ik heb een bedrijf meegemaakt in de startfase, groeifase en ook in de afbouwende fase waardoor er steeds nieuwe uitdagingen waren. Helaas is dit bedrijf in de crisis failliet gegaan.
Hierna heb ik diverse functies vervuld als Financieel Manager en (Business\financial) Controller. In deze bedrijven lag de focus op het stroomlijnen van de financiële administraties. Daarnaast heb ik bij de meeste bedrijven verbeteringen doorgevoerd door het implementeren\verbeteren van ERP pakketten, het inrichten van rapportagestructuren of het inrichten van BI-tools. Andere veel voorkomende verantwoordelijkheden lagen op het gebied van o.a. budgettering, forecasts, opstellen jaarrekeningen, projectcontrol, kostprijsberekeningen en optimaliseren van de administratieve organisatie. Bij alle functies had ik een adviserende rol naar de directie en was onderdeel van het MT.
Qua persoonlijkheid ben ik iemand die van aanpakken houdt en altijd op zoek is naar verbeteringen en samenwerking met andere afdelingen.
Ik kan u met ruim 20 jaar ervaring (interim)ondersteuning bieden op het gebied van:
· Strategische planning
· Business Planning
· Cash flow Management
· Financiering
· (Periodieke) Rapportage
· (Parttime) CFO/ Financieel Manager/ Controller
· Belastingen en juridische zaken
· Check op verzekeringen en subsidies
· Projectcontrol en financiële administratie
· ERP (implementatie of verbetering)
· Vastlegging administratieve organisatie en interne processen
· Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E)
· Personeelszaken en salarisverwerking
· Re-integratie van zieke medewerkers
€ 71-85 per uur
16-40 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Finance Manager
februari 2020 tot heden
Taken en verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor alle financiële zaken en hr zaken
- Leidinggeven aan de boekhouding
- Lid van MT
- Adviserend naar directie\beheersmaatschappij met betrekking tot financiële zaken
- Implementatie nieuw ERP pakket (MKG)
- Verbeteren informatie uit de projectadministratie binnen MKG
- Projectcontrole
- Inrichten financieel dashboard
- Opstellen van maandrapportages, urenanalyses ten behoeve van de directie
- Opstellen van budgetten, forecasts en liquiditeitsprognoses
- Jaarafsluiting/accountantscontrole
- Kostprijsberekeningen
- Bankgarantie en LC’s
- Verantwoordelijk voor het vastleggen van alle processen en werkinstructies binnen de organisatie
- Beheer van verzekeringsportefeuille
- Opstellen RI&E
- HR administratie, re-integratietrajecten
- Mede verantwoordelijk voor het vastleggen van functiebeschrijvingen/functiehuis
- Salarisadministratie